2012. október 8., hétfő

Feng Shui és Ji King értelmezésem

Ez a kép összegzi elgondolásomat a címben említett témakörök tekintetében. Háromféle változatban, olajképek formájában. Farostlemezen.







"A transzformáció a Változások könyvének képei mögött rejlő ideológiai bázis. A trigramok folytonos átalakulás állapotában lévő jelek, olyan képek, melyek állandó változást mutatnak. Íly módon nem a dolgok statikus lényegére vagy külső formájára utalnak, hanem az általuk megragadott jelenségekben rejlő mozgás lehetőségeire az átalakulás során. A nyolc trigram többféleképpen értelmezhető. Leírhatók a lényegi tulajdonságukhoz kapcsolódó természeti jelenségekkel és ezek attribútumaival, de ugyanúgy megfeleltethetők egy nagy család tagjaival, ahol apa, anya, három fiú és három lány foglalja el a nekik megfelelő helyet.
A jelek elnevezése és a családban elfoglalt helyük:
  • Chien, a teremtő; erős; az ég; az apa
  • K'un, a befogadó; alávetett, elhagyatott; a föld; az anya
  • Csen, aki fölriaszt; mozgásban van; a mennydörgés; az első fiú
  • K'an, a szakadék, a feneketlen mélység; veszélyes; a víz; a második fiú
  • Ken, a mozdulatlanság; nyugalomban van; a hegy; a harmadik fiú
  • Szun, a szelídség; áthatol; a szél; az első lány
  • Li, aki helyben marad, aki ragaszkodik; fényes; a tűz; a második lány
  • Tui, a derűs, a nyugodt; derűs; a tó; a harmadik lány.
A három fiúban a mozgás három stádiumának meghajtó erejét látjuk: a mozgás kezdete, a mozgásból eredő veszély, a mozgás vége. A három lányban a mozgás stádiumaiból fakadó belső képességet foghatjuk meg: szelíd behatolás, megvilágosodás és adaptáció, derűs nyugalom." (wiki)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése